Utkast: Juni 29, 2010

Tintin och jag badade i morse i sjön. Det var skönt, jag bara stod i vattnet en lång stund och njöt. Tintin försökte fånga skräddare på vattnet. Dömt att misslyckas från början. Sen gick vi i skogen, då fick vi se en liten måsunge som försökte gömma sej i gräset, den var som en  grå dunboll. Föräldrarna flög lågt och skränade och försökte skrämma iväg oss, så vi skyndade oss därifrån. Tänk om vi inte hade sett den då hade jag ju kunnat trampa på den sa matte förskräckt. När vi kom hem satt det fem tonårskråkor på tomten, det var jättekul att jaga iväg de. Tintin fick verkligen utlopp för sin jaktinstinkt. Det var kul. Nu ligger Tintin och sover här bredvid och han fortsätter att jaga i sömnen, benen går som trumpinnar och han låter konstigt.



Det här är nästan den enda skugga som finns på tomten nu mitt på dan. Som tur är blir det mer sen. Matte ska åka till mormor en stund och imorgon kommer Tuva på besök, hon ska vara hos oss hela dan. Det är kul med barn, de hamnar på en lägre nivå, det är roligare, tycker jag.


Trackback
RSS 2.0