Från Nov. 19, 2009

Här tittar jag på när matte krattar löv. Det är roligt för de virvlar omkring och det tycker jag är kul. Sedan tycker jag att det är roligt att hoppa i högarna, det har jag gjort här. Matte försöker fånga mej på bild mitt i högen men det är inte så lätt. Jag far som ett yrväder.
Matte har läst på nätet om Spinone för att lära sig lite mer om rasen. Men hon tycker inte att allt stämmer, även om mycket gör det. Det är nog så att vi har nog våra individuella egenheter. Husse träffade en Spinone på Strömsholms djursjukhus när han var på sjukgymnastik med Tintin. Han var precis likadan i sättet, sa husse.
Tror jag inte på. Matte säger ju att jag är unik, vad hon nu menar med det.
Idag gömde matte levergodis i barken på några träd här och där i skogen. Tintin och jag vet vad som ska hända när hon går i väg med godis i fickorna utan oss. Sedan kommer hon och hämtar oss. Då är jag så exalterad så jag skäller till högt för jag kan inte bärga mej nästan. Tintin han skriker, han låter som en sån där fågel som skriker på natten så matte blir rädd. Sen drar vi iväg, det är bra för matte också för då får hon också springa. Det är jättekul att leta, några sätter hon så högt upp så bara jag når, det är just tycker ja
Trackback
RSS 2.0