Vardag igen

Nu är alla helger slut och nu kan man andas ut igen, vi hundar gillar ju rutiner, men så har vi lyckats få en matte och husse som inte gillar rutiner så vi får jämka lite där. Jag måste ju visa en bild på min julklapp, jag är väldigt stolt över den.
 
Tintin ligger i fåtöljen, han ligger ofta där så istället för att köra bort honom sätter matte sej nån annanstans, fjäskigt tycker jag. Du,  jag brukar fjäska för dig också, så det så, säjer matte småsurt. Ja ja, i allafall så har jag min gosegris som jag fick av Jan och hans familj i julklapp, om man klämmer på den så grymtar den. Den är lite stor men det bekymrar inte mej, blir jag riktigt glad kan jag klämma in en till.
 
 
Här är jag med lilla Elli, Mattes och Husses yngsta barnbarn, jag tycker om att nosa på henne, hon luktar så gott. Hon fyller 1 år den 6 februari och jag fyller 10 år den 22 augusti, det är lite skillnad det. Men matte säjer att jag ser ut som en unghund om man inte tittar så nära, hon säjer att jag har gammelmansfläckar på nosen. Hm tänk om jag skulle nämna hennes fläckar, då skulle det minsann bli liv i luckan.
 
 
Vi var i Ånnaboda i helgen, matte skulle plocka bort alla julgrejer.
Här är vi utanför husvagnarna med husse och Bosse, vi ska grilla så Tintin är mest intresserad av det och tack vare att han är så matgirig så får vi gå in i husvagnen medans de grillar, väluppfostrad är han då inte men det går ut över mej. Nu har vi varit på promenad med husse, i eftermiddag ska vi gå med matte, det blir lite omväxling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0