Mellan jul och nyår

Hej nu var det ett tag sen, vi har firat jul men matte tog inte ett enda foto på julafton eller på juldagen när alla barn och barnbarn var här. Vi som hade röda rosetter och allt. Men husse säjer att han tog bilder så vi får väl ladda ner dem då. Av matte och husse fick vi varsitt ben och en vattenfrisbee, jag vet inte hur kul den är förrän i sommar. Matte säjer att man kan leka med den närsomhelst, ja vi får väl se. Men höjdarklappen fick jag av Janne och hans familj, det är mattes äldsta son. Det var en stor skär gris i nåt gosigt material och när man trycker på den så grymtar den. Jag går omkring med den nästan jämt.
 
 
Här är husse och jag på promenad i Ånnaboda, vi har nåt på släptåg, visst ja, det är ju Tintin. Vi får stanna varannan meter för att han tycker om att ligga och rulla sej i snön.
 
 
Som sagt, det är inte lätt att promenera med den minsann.
 
 
Som ni ser så har jag varit och frustat i snön med nosen, det finns mycket goa dofter där. Det här är ju torsdagen före nyår så vädret var fantastiskt bra, det är faktiskt solsken men granarna är så höga att solen inte når ner hit där vi är. Sen blev ju vädret sämre och sämre och på nyårsafton regnade det hela dagen.
 
Efter morronpromenaden var det skönt och mysa med matte och husse, vi fikar alltid i sängen på morgonen.
Jag får väl önska Gott Nytt År och God fortsättning på det nya. Jag blir 10 år i år, matte säjer att det inte märks att jag är så gammal, jag är som en unghund säjer hon, man blir smickrad, det blir man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0