Igelkottarna bor också här

Vi har igelkottar på tomten och vi har fått stränga order att inte göra dom illa. Speciellt Tintin behöver en tillsägelse. Han hår fått ett antal stick från taggarna så han har lärt sig.
 
Här nosar vi på stället där kotten kom ifrån, det är säkrast, ni ser väl kotten till höger.
 
Här gäspar Tintin frustrerat för han vet att matte inte gillar att han går närmare, inte för att kotten är rädd precis, den bara drar ihop sej litegrann för den är van vid oss vid det här laget.
 
Här håller husse på att snickra en rosportal till matte då vill vi vara med, speciellt jag, jag vill ligga så nära som möjligt. När matte rensar ogräs eller vattnar så följer jag henne hela tiden, ibland tycker hon att jag ligger i vägen, men det bryr jag mej inte om, jag vill vara i händelsernas centrum.
Förresten är matte inte hemma, hon är i Ånnaboda, hon åkte igår och kommer hem på söndag, så vi får hålla till godo med husse. Det är i och för sej inte fy skam, han gör andra saker en matte så det är lite omväxling och så leker han mer med oss än vad matte gör. Nu kan man ju undra vad matte gör där uppe i husvagnen alldeles själv, jag tror att hon saknar oss, det brukar hon göra.

Kommentarer
Postat av: Mia Hägglund

Vad roligt att hitta hit. Ler igenkännade då vi nu är lycklig ägare till vår 5:e spinone. Vi har en gammal farbror därhemma som är hör o häpna 14,5 år! och en tik på 4 år. Vi tänkte vi skulle byta ner oss till en midre och mer lätthanterlig ras, men ICKE, en gång spinoneägare alltid spinoneägare!!
En snygg kille ni har, vem är uppfödaren?
Kommer att kika in här då o då - Kul

Svar: Hej, kul att du hittat hit, jag har inte skrivit i bloggen på ett tag så därför har jag inte sett din kommentar. Kenneln heter Dyfrghi, (konstigt namn) men de har inte Spinone längre mer än en som hon har själv. Kul att höra att din är så gammal som 14,5 år, vår är ju bara 9 och har inte visat några tendenser till att vara gammal.
Zetti

2012-09-18 @ 10:02:39
URL: http://lusitanoqsen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0