Elmia

Vi skulle ha varit på Elmiamässan i helgen, men det sket sej som matte brukar säja. Vi kom dit på torsdagskvällen eftersom husse var tvungen att resa bort så vi missade en dag. Men det visade sej att vi missade hela skiten, återigen citerar jag matte. Husvagnen dog, hur nu en husvagn kan dö. När matte skulle tända lampan i toaletten så dog den, allt slocknade, där stod vi mitt i natten utanför mässområdet ( de stängde grindarna kl 22 så vi måste vänta till nästa dag). I kylskåpet hade vi mat för 500 spänn, som matte sa, Tintin och jag fattade förstås ingenting, husse höll på att böka halva natten med att fixa det hela, men det hände ingenting, så på morgonen beslutade de att åka hem. Biljetten kostade 800, maten 500, men de skulle inte kunna laga till den, den skulle få kastas och dessutom skulle de vara tvungna att köpa lampor och äta både frukost lunch och middag ute. Vi åkte som sagt var hem, biljetten betalade de ju i februari så den kostnaden var redan glömd.
Det blev ett antal timmar för oss i bilen, nästan 8 timmar med stopp för rastning och så. Nästa år tar de nog in på hotell.

Om ni undrar vad som finns på bilden så är det Tintin och jag som ligger rygg mot rygg i mattes och husses säng, vi var trötta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0