Oktober

Den här månaden är det 3 år sen jag började skriva den här bloggen då var jag 6 år och matte säjer att jag inte ser äldre ut nu. Visserligen har jag haft problem med allergi men nu är det ju slut med det när det är höst, gräset växer ju inte längre. Och dessutom är vi inte ute hela dagarna som på sommaren, även om vi är ute för att matte måste greja i trädgården. Vad hon grejar med vet jag inte men Tintin och jag springer omkring och nosar och kollar på allting nytt som har hänt sen vi var ute sist.
 
Det här är mattes minsta barnbarn Elli, jag tycker om att nosa på henne, hon luktar så gott tycker jag. Hon tycker nog att jag är kladdig för hon försöker torka mej med ett reklamblad.
 
 
Här håller jag på att leka med ett annat barnbarn, Elina. Hon kan i allafall gå själv. Hon gillar mej för jag visar alltid ett stort intresse för vad hon håller på med. Mattes barnbarn är roliga för det händer nåt när de är här, matte är inte så speciellt rolig men hon är ett bra sällskap på promenaderna. Visserligen går jag femtio meter framför i min egen lilla värld, så när matte ropar så fattar jag inte att det är hon. Efter ett tag känner jag igen henne när hon kommer närmare och då kommer jag ihåg att vi är på promenad. Matte tycker att jag börjar bli senil. Hon sa för en stund sen att det inte märks att jag håller på att bli gammal. Undrar vem som är senil.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0