Äntligen

Nu  var det ett tag sen jag skrev igen, matte tjatar på mej och säjer att om du ska ha en blogg får du väl skriva i den, annars är det väl ingen vits. Men nu är det faktiskt så att jag har haft en del att göra, och så har matte tvättat mej med sånt där medel i baken så det har inte varit lätt att sitta ska jag säja. Men vad säjer du för nåt, det är inget starkt medel, nu ljuger du Zetti. Jag förstår inte varför matte ska stå och hänga bakom ryggen när jag skriver, gå och dammsug eller nåt annat kreativt.

I alla fall så har snön kommit tillbaka, det ligger ett några centimeter tjockt snölager över nejden, härligt tycker jag. Tintin kan rulla sej, han har gjort det över hela tomten nästan och jag tycker det är bra med lite snö så får jag inte så mycket som fastnar på tassarna



Den här bilden tog matte innan snön kom, hon har inte tagit några bilder än med snö på. Hon är lat helt enkelt.
Vi får nöja oss med gammalt, nåja det är i alla fall januari.



För husfridens skull sätter jag in en bild på Tintin också, han ser lite stöddig ut här, jag tror att han väntar sej lite bus. Eller är han rädd att jag ska ta pinnen.

I dag så ska mattes 6e barnbarn komma, Daniels och Josefins lilla bebis. Det blir husses första barnbarn. Man kan ju nästan säja att det blir vår kusin. Vi får se när bebisen behagar komma, men vi får allt lugna oss med att hälsa på den, vi är ju trots allt djur.


Kommentarer
Postat av: Lillhusse

Ja idag känns det lugnt på bebisfronten. Vi får se hur lång tid det tar.

Det är lite ansträngande att gå som på nålar nu när det beräknade datumet passerat.

2012-01-20 @ 18:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0