Nytt år, nya möjligheter

Jaha då var det nytt år helt plötsligt. I och för sej så märker inte jag nån skillnad, allt är som vanligt. Nyårsafton var också bra, matte och husse var i klubbstugan i Ånnaboda och vi låg i husvagnen och mös och lyssnade på smällare, vi är nämligen inte rädda för dom. Julen däremot var lite stojig och kul, för tomten kom och vem gillar inte tomten?
 


Vi tyckte nog att han luktade bekant, men det var ändå tomten, Tintin ser något förskräckt ut. Vi lät i allafall tomten komma in, annars får man ju inga julklappar.



Här är det spännande för småbarnen, William i mammas knä och Elina i storasyster Louisas knä. Jag är också nyfiken på klapparna. Tintin och jag fick var sin frukostkorv inslagen i paket. Lyx!

Efter jul så blev mosters hund Cesar sämre och de fick åka till veterinären där han fick somna in. Jättesorgligt, men han var ju gammal och det var dags.


Cesar blev 12,5 år. Moster och William är jätteledsna nu. Vi också så klart.

I augusti blir ju jag nio år så ni kan ju tänka er hur länge jag har att leva. Matte säjer att så fort går det inte, ja vi får hoppas det. Tintin blir 6 år i maj. Det står inte på förrän matte och husse inte har några hundar längre. Nej Zetti nu får du sluta, det är långt kvar, säjer matte.

Idag har vi varit på promenad med både matte och husse, det är sällsynt, men på förmiddagen var matte hemma och dammsög, för jag gillar inte när det dammsugs, det är otäckt, dessutom kan jag inte hålla mej borta heller för jag tror ju att matte är i fara hon också. Matte tycker att jag är prilllig, men vadå hon är ju till exempel höjdrädd, det är inte jag. Nu har husse satt igång kaffebryggarn nu ska vi fika, det är en av dagens höjdpunkter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0