Ena dan snö, andra tö

Den 19e december hade vi så här mycket snö, det varade bara ett par dagar sen var det över.



Sen kom det snö igen på nyårsdagen, det varade bara en dag sen var det ajöss med den snön. Nu är det i allafall frost så att vi kan springa ute på tomten utan att lera ner oss totalt.



Nu är det bus på gång, kolla in stilen på Tintin han nästan ramlar bakåt, jag ramlar inte för mina öron håller mej på rätt köl.



Husse ville vara ute så han hittade på ett jobb, såga ner grenar från ett gammalt äppelträd som står alldeles utanför tomten. Sopbilen har kört på grenarna så de blivit skadade och så hänger de ner över telefontrådarna. Här går jag och kollar så han inte hittar på nåt tok som att ramla ner från stegen t ex. Nu går matte in, det är jättejobbigt för jag vet inte om jag ska följa med henne eller stanna hos husse. Till slut valde jag matte för jag började frysa faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0