Uppvaktning

Igår var det mattes födelsedag, som vanligt blev huset fullt av folk eller huset förresten, altanen, eftersom vi var ute hela tiden. Det är alltid roligt när de kommer, men som vanligt blir vi jättetrötta efteråt. Idag skedde den stora vaccineringen, jag fick både parvo och kennelhosta och Tintin fick bara kennelhostevaccin, för han ska få sin parvo nästa år. Husse fick åka från jobbet för att hjälpa till. Men det gick bra, Tintin dreglade bara ner halva mottagningen. Så nu ska jag sova ett tag, det har varit mycket nu, för matte klippte klorna och gjorde rent mina öron innan vi åkte till djurkliniken, bara det kan ju få en att bli trött.



Den här bilden är från Ånnaboda när jag, Tintin och Mira skulle hälsa på Smokie, hon är lite rädd och sitter och gömmer sig mellan Christers ben, hon morrar och fräser lite så att vi ska förstå att hon inte är att leka med.




Här har jag varit ute och jagat fjärilar och nu kommer jag med ilfart upp på altanen när matte ropar, det kan ju vara nåt godis på gång. Nu ska vi gå ner och titta om det går att bada, sjön blommade igår och då får vi inte bada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0