Nu ska vi vaccineras

Matte, husse, Bosse och Maude ska åka till nåt som heter Kroatien nästa lördag. Då ska vi vara i Härkeberga, därför måste vi vaccinera oss mot kennelhosta. Hoppas husse kan gå från jobbet och hjälpa till, jag är ju lätt att ha att göra med, men Tintin är jobbig, först och främst ska han hälsa på alla andra djur som är hos veterinären, matte får illhålla honom och sen så dräglar han ner hela golvet så matte får torka med flera meter papper. Han som aldrig dreglar annars, och just nu är han inne i en sån där tikperiod, han ylar och fjompar sej. Matte hotar med kastrering om han inte skärper sej.



Vi har ju varit i Ånnaboda i helgen, husse och matte var på kräftknytis i lördags då låg jag under bordet med min nalle, jag känner mej inte så ensam då, Tintin är visserligen ett bra sällskap men inte tillräckligt.



Det här är vårt senaste tillskott i familjen, Elli, hon är Daniels och Josefins dotter och är 6 månader.
Hon gillar också att gå på kräftfest. Vi kanske också skulle tycka att det är kul, men det är det aldrig nån som frågar.



Här är en så tjusig bild på mej när jag badar i Laxsjön, matte hade ju ingen bild på det, men husse hade en bild som jag fick av honom.




Får jag presentera lilla Smokie, ParadisChristers lilla gunstling, snart 4 månader. Vi har nosat på henne men annars vet jag inte om hon är nåt speciellt. Tintin vet man inte vad han skulle göra om han fick gå loss på henne, men jag är snäll jag, jag skulle väl bara fnysa lite. Hon har fasligt vassa klor och morra och fräsa kan hon för det hörde jag. Nej nu ska vi ut för matte ska plantera och då vill vi vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0