Heltidsjobb

Idag är det grått och mulet men matte tycker förstås att det är fint i alla fall, med alla löööven som hon säjer. För oss spelar vädret ingen stor roll, förutom när det ösregnar förstås. Det märks att det snart är vinter för talgoxarna har börjat komma, de knackar på rutan i köket så att matte ska förstå att nu är det dags att börja mata. Hon brukar börja 1 november så de får ge sej till tåls de små rackarna.

 

Lite lustig bild kanske, men vi busar här och Tintin visar alla tänderna och jag skakar på mej så att matte måste torka både väggar och golv men de får ju skylla sej själva. Valet av hund styr ju hur de får det i livet.
Det är ett heltidsjobb att ha hund tycker jag, Vi ska ha mat två gånger om dan plus fil på kvällen, vi ska ha ben att tugga på och godis då och då. Vi ska borstas, kammas, ryckas och klorna ska klippas. Vi ska ut och rastas 5 gånger om dan minst. Vi ska lekas med också, även om jag inte tycker det är så jäkla kul alla gånger. Men jag älskar när vi går på långpromenad på gärdet och i skogen, för då får jag gå lös och nosa var jag vill och snappa åt mej nåt smarrigt här och där. Fast då blir ju matte förbannad förstås, men det får man ta. Men nu säjer matte att det inte är nåt heltidsjobb, det är ju faktiskt skönt för henne också att promenera säjer hon. Hon får säja vad hon vill men vi vill att det ska vara ett heltidsjobb, vi vill ha uppmörksamhet hela tiden. Jojo, men på mornar och kvällar går det nästan inte att få med er ut för att ni är så trötta, ni börjar bli gamla, säjer matte. Ha jag är i mina bästa år och Tintin är ju bara en barnrumpa och tonåringar är ju också trötta. Ja men inte på kvällarna, säjer besserwissern matte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0