Nu är det höst, på med täcket

I morse hade matte vantar och mössa på sej när vi gick ut, hon som inte har velat acceptera att sommaren är slut. Jag för min del tycker att det är skönt med lite kyla (+2 grader) för då kliar det mindre. Jag har slutat med kortisontabletterna men det har inte slutat klia för gräset växer ju fortfarande, men det är mycket bättre nu.



När Tintin låg och sov på soffan i husvagnen i helgen så kom matte och la ett täcke på honom. Jag tyckte att han såg så frusen ut, sa hon. Frusen, han som har så mycket päls, jag kan inte minnas att du har lagt nåt täcke på mej. Det har jag visst det, men det är klart du är ju över 8 år så det kanske börjar bli svårt att komma ihåg.
Hör nu matte lilla, 7 gånger 8 är 56 och om man räknar det första året 2 ggr så skulle jag vara ungefär 63 år vilket du blir nästa år, då har alltså du också dåligt minne, va? Där blev hon tyst, minsann.



Från det ena till det andra, det är ju inte så kul att prata om ålder, så jag visar en bild på Svea. Det är Korv-Oves systers hund. Hon är jättefin och luktar gott, trots att hon är en Basset så är hon ju inte släkt med Tintin. Det finns ju flera bassetraser och alla har korta ben som från början är framavlade. Tintin finns ju i en långbent version t.ex. Svea är i alla fall gullig, trots att hon har så korta ben, Tintin och hon passar nog bättre ihop i storlek. Just nu har jag ju en fling med Asta, hon är inte alls 2 år som jag skrev häromdan hon är hela 4 år. Då behöver man inte bli anklagad för att hålla på med småflickor. Hålla på och hålla på, Asta har opererat bort livmodern så det är kört, men man kan väl lattja ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0