Trött

Idag har de haft städning nere vid bryggan, vi fick ju inte vara med men de var inte borta så länge. Snart ska de iväg igen. Melinda fyller 13 år idag så de ska på kalas. Och vi får ju inte följa med. Nej, hur skulle det se ut, det blir så mycket folk, säjer matte, ni träffar ju de när de kommer till oss.



Jag får ägna mej åt en av mina favoritsysselsättningar, bädda med mattan, jag håller på ganska länge och bäddar sen lägger jag mej på högen. Matte tycker inte att det ser bekvämt ut, men vad vet hon om sånt.



Det är faktiskt inte alltid som vi ligger i soffan om nån tror det. Jag ligger gärna med ryggen mot den svala spismuren, det tycker jag är skönt och Tintin vill helst ligga på en filt. Nu har matte och husse kommit hem från kalaset så då är det dags att gå ut i solen igen. Kom nu husse så busar vi. Nej nu ska jag slappa lite faktiskt, säjer husse. Igår när jag skulle busa med er så var ni inte intresserade. Nähä, så nu hämnas du, barnsligt. Ok, vi går väl ut då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0