På långpromenad

I går gick vi på långpromenad, vi gick ända till golfbanan och det är en bit. Det var ingen idé att skriva nåt igår för vi var helt slut efter den promenaden. Inte för att det är jobbigt att gå så långt, eller lufsa som jag gör, utan för att alla nya dofter ska sorteras i hjärnan efteråt.



Här är vi i början på promenaden, lite meningsskiljaktigheter mellan matte och oss. Hon vill att vi ska gå på vänster sida, för det kör bilar här. Ja, vi lyssnar.



Hörde du inte att jag sa vänster sida, Zetti, ropar matte. Men det doftar godare på den här sidan ju.
Till slut fick hon som hon ville, man är ju rädd om sin frihet.



Här var matte tvungen att koppla mej en stund för vi mötte lite andra hundar och då passade Tintin på att pinka på mej. Matte han gör så där med flit, han ser ju att jag står här. Matte lovade att tvätta mej när vi kommer hem.
Annars var det en bra promenad. Jag skriver mer om den sen. Nu ska vi ut för det är kalasväder idag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0