Lite smått och gott

Matte åkte till Ånnaboda i torsdags, vi åkte dit med husse igår, jag hade så tråkigt när matte åkt så jag började tugga på fällen som matte köpt till oss. Husse var ju naturligtvis tvungen att skvallra för matte. Det är nog inget riktigt fårskinn sa husse. Jag får försöka laga den eller också köper vi en ny, sa matte. Matte bad husse tvätta mej under hakan för hon tyckte att jag var kladdig, ha, jag kladdig, det var det värsta jag hört. Hon skulle kamma mej men det gick inte för allt kladd sa hon. Det är majsvällingen, du har ju varit blajig i magen igen. I alla fall så badade husse oss igår och klippte mej under hakan så nu är jag fin igen. Åh va mjuka och goa ni är pep matte när vi kom till husvagnen.

 

Här får ni se att jag låter Tintin också ligga på fällen men jag håller uppsikt förstås.



Här visar vi ett av mattes suspekta inköp, hon var på kundkväll på IKEA och kom hem med nya hallmattor gjorda av gamla kelimmattor som sytts ihop. Man kan ju tycka vad man vill men nu ska här inredas tydligen. En av rutorna, den randiga är svårdammsugen, det fastnar mer hundhår på just den rutan, lustigt.
Just nu så ligger matte och Tintin och vilar, jag ska också ta mej en lur. Husse är och handlar med granngubbarna, det ska ju bli höstfest ikväll, vi får ju som vanligt inte vara med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0