Ordspråk

Matte, hon kör ofta med ordspråk och ibland stämmer de rätt bra även på oss hundar.
Man ska inte gå över ån efter vatten t ex. det stämmer ju bra, det är ju bara att dricka ur första bästa lerpöl.
Liten tuva stjälper ofta stora lass, det stämmer på matte, det är många tuvor som stjälpt henne.
Här ligger en hund begraven kan matte säja när hon tror att vi gjort nåt lurt. Det är ingen av oss som är dö iallafall.



Bättre skämmas fem minuter än att ångra sej resten av dagen, ja det stämmer bra på oss, det är lika bra att gripa tillfället, det kanske aldrig kommer igen.
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket, tyvärr så stämmer det alltför ofta på oss.
Den som spar han har, stämmer på mej, jag spar gärna benet som jag får och sen kan jag springa och glassa framför Tintin när han har ätit upp sitt.
Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Det stämmer på Tintin, hans liv består bara av väntan på nästa mattillfälle.

Vi kan väl avsluta med, bättre fly än illa fäkta, det har ju egentligen inte med mej att göra, jag skulle aldrig fly, dessutom fajtas jag nog rätt bra, här är det nog Tintin som är den lilla fegisen. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0