Vi hankar oss fram här på Fullerö

Matte har varit sjuk i över 1 vecka, hon hostar på nätterna så vi får inte sova. Vadå ni får inte sova, det är väl mest synd om mig, säjer matte. Ja ja, men igår var hon riktigt risig, då hörde vi inte ens vad hon sa, och då passade jag på att vara extra olydig. Jag sprang iväg och hörde inte när hon ropade på mej, hur skulle jag kunna höra det med den svaga väsande rösten som hon hade. När hon väl kom ifatt mej, vilket berodde på att jag hade hittat ett speciellt intressant ställe att nosa på, var hon ilsk ska jag säga, men hon fick inget tryck i ilskan pga rösten.



Idag mår matte i allafall bättre, det är ju bra, så då kunde vi gå en långpromenad i skogen och på gärdet.
På lördag ska vi ha städdag nere vid bryggan, det ska bli kul. Ha ha, säjer matte, du ska inte vara med.
Du kommer att vara i vattnet hela tiden och det är för kallt nu, du får snällt vara hemma. Jag är till salu, från och med nu. Vem vill bo hos den där matten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0