Sjuk matte

Igår var det dags för majsvälling igen, matte var magsjuk. Men hon ville minsann inte äta majsvälling, hon åt ingenting på hela dan, idag mår hon bra igen. Det är konstigt när matte ligger hela dagen, man undrar ju. Husse fick komma hem och gå ut med oss på eftermiddan. Vad ska man med en matte till om hon bara ligger ner hela tiden, nej tack och lov är allt som vanligt igen, förutom att vi inte gick så långt på promenaden.



Det är ingen forntida stensättning som ni ser på bilden, det är mattes rosenrabatt. För att det inte skulle se så tomt ut så planterade hon en massa lökar i höstas. Dessutom har hon planterat rosor och marktäckare så de där stenarna kommer inte att synas till slut, säjer hon. Vi tycker att det är lite tråkigt, tomten minskar ju det blir mindre plats för oss att vara på. Sluta gnäll, ni har gott om plats. Värst vad hon var känslig, jag brukar inte bli tjurig när jag har haft magsjuka.



Jag äter fortfarande kortison mot klådan, just nu äter jag 1 tablett varannan dag och nästa vecka ska jag börja med en halv tablett. I höstas började det klia igen när jag började med en halv tablett så vi får väl se hur det går.
Tintin går på diet, han äter ett foder för överviktiga, och så har matte och husse ökat på promenaderna vilket gör att jag går ner i vikt och måste ha mer mat. Matte har inte börjat cykla med Tintin än, men det är på gång.

 Om ni har tänkt att skaffa hund, glöm det! Skaffa katt istället eller en iller eller nåt. Vi hundar tänker bara på oss själva och kan vända ut och in på oss för att vara till lags för en liten gobit eller en klapp, vi hårar och dräglar (i alla fall jag) drar in gräs och grus, vi ska kammas, borstas och ryckas. Klorna ska klippas, vi ska vaccineras och aktiveras och promeneras och dessutom måste de leka med oss också. Så jobbigt är det väl inte, Zetti, Det är ju roligt också, tycker jag i alla fall. Jo, men idag är inte du så rolig. Jag känner mig lite matt idag, Zetti. Ni ser, hundar tycker att matte och husse ska vara lika alerta varje dag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0