Man kan inte kalla det för skrivklåda i alla fall.

Jaha det var ett tag sen, jag har väl inte haft så mycket att skriva om antar jag. Men nu tänkte jag berätta om min allergi, kanske inte så kul för er att läsa, men det är skönt för mej att få skriva av mej.
För en vecka sedan började vårkliet igen, några dagar senare än förra året. Nu pratar jag inte om vårkänslor om det nu var nån som trodde det. Matte ringde veterinären som skrev ut kortison till mej. Samma dag som jag började äta tabletterna så slutade det att klia, jätteskönt. Nu ska jag äta de ett tag, men jag får ju inte äta de hela säsongen så jag måste till djurkliniken och göra tester och se vilka pollensorter som jag är allergisk emot och sedan ska de vaccinera mej med det. Så att kroppen vänjer sej vid det jag är allergisk mot. Knäppt va!




Just här så är vi i Ånnaboda under påsken, där jag ligger och softar på soffan, jag har lagt kudden under hakan för att det ska vara mjukt. När man blir äldre så vill man ha det mjukt och skönt, matte har köpt en ny säng till mej, en stor mjuk sak, som hon har lagt kuddar och en filt i så att jag kan bädda ordentligt, snällt va!
Men jag har faktiskt inte sovit där på ett tag för gästsoffan har varit utbäddad ett tag och då har jag passat på att ligga där på natten, för inget går ju upp mot en riktig säng. Men nu har hon bäddat ihop den igen, så jag får hålla tillgodo med min egen, men bara för att hämnas så sov jag på bara golvet inatt.



Den här dynan är faktiskt min, men Tintin har tagit över den, för den är nästan för liten för mej, huvet och benen hänger utanför när jag ligger utsträckt. Men just här så hade jag lust att lägga mej där, men han ville inte flytta på sej. Och då skulle naturligtvis matte lägga sej i. Det var Tintin som la sej där först! Ibland är matte bara för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0