Vaccination och ispromenad

Idag var inte matte glad. Vi var till djurkliniken och vaccinerade oss, för vi ska vara på Härkeberga vecka 10 när matte och husse är i Sälen. Vi vaccinerade oss mot kennelhosta. Det blev bara ett stick var. Den andra vaccinationen som man gör vart tredje år, ska Tintin göra nästa år och jag om två år. Men kennelhosta måste man göra varje år. När vi kom dit så var det en collietik där, mums tänkte jag och ville gå fram till henne, men då började matte konstra. Nej, Zetti, nej Tintin, höll hon på hela tiden, då drog vi så mycket vi orkade bara för att reta henne. Vi vet att hon inte vill visa sej arg bland folk, men jag kunde riktigt höra hur hon väste, djävla hundar!
Sen skulle vi vägas, då hjälpte sköterskan till och höll i en av oss under vägningen. Det var ju snällt, tyckte matte.
Jag vägde nästan 44 kilo, det tyckte matte var bra, men Tintin vägde drygt 18 kilo och det är fortfarande ett par kilo för mycket, förra gången vägde han 19. Matte var inte arg på oss sen, hon orkar aldrig vara arg länge.



Nu har vi varit på promenad på sjön i solen, isen är nästan 50 cm tjock, så man behöver inte vara rädd, men matte är lite skraj i alla fall. Vi såg en grupp hjortar på isen och ett par skidåkare, det var tur att Tintin var kopplad för han ville springa till dem. Här har vi kommit upp till våran badbrygga, man kan nästan inte tro att
vi badar här på sommaren.



Kom nu går vi hem matte, Jag vill vila, det har varit en jobbig dag. Först så klippte hon klorna på oss och sen så kammade hon oss, bara för att vi skulle vara fina hos djurdoktorn. Spel för gallerierna, tycker jag.
Vadå, jag målar mej ju när vi ska åka nånstans, man vill väl se bra ut, säjer matte. Ja jag ser då ingen skillnad, var målar du då nånstans?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0