Bryggmöte

Igår förmiddag fick vi vara på övervåningen för att matte och husse hade bryggmöte. Ni svansar bara runt hela tiden så det är lika bra att ni är där uppe, sa matte. Jättedåligt förslag, tyckte jag. Det finns både allergiska och hundrädda personer med, så det är inget att snacka om, sa matte bestämt. Dessutom hårar du så väldigt, Zetti.
Jag, hårar jag? Varför just jag? Ja Tintin hårar ju inte, så det måste vara du. Ha, jag har nog fått dina långa hårstrån i munnen flera gånger faktiskt, så du ska inte säja nåt matte. Sätt upp håret i den där löjliga grejen som du köpte på mässan, så slipper de få hår i kaffet. Va sur du blev nu då, Zetti. 



Nu har alla gått och vi fick komma ner igen, här har jag lagt mej i soffan, jag såg nog ut som om jag frös för matte la en filt om mej. Det var faktiskt skönt att bli lite ompysslad. Men det är klart, hon hade väl dåligt samvete för att vi var tvungna att vara där uppe i ett par timmar.



Usch matte, va du fjäskar för den där gnällspiken. Filt, ha! När fick jag nån filt över mej. Pjåsk är vad det är.
Men snälla Tintin, är det nån som vill att man pjåskar så är det väl du! Du har ju lyckats bli mattes lilla gullegris, och det fattar jag inte hur du lyckats med.



Ni är ju mina gullegrisar båda två och nu ligger ni ju så nära varandra som det går, ni gillar ju varandra, eller hur?
Jo det gör vi ju, förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0