Lite skitsnack

Idag är det kallt, 13 minus när vi gick och hämtade Cesar, men solen sken så det kändes skönt i alla fall.
Cesar har ingen päls mellan trampdynorna så det fastnar inget på honom men vi har massor med päls, så matte får lov att ta bort isklumpar varje gång vi varit ute och ibland även medan vi är ute. Tintin kan ta bort sina själv men jag ställer mej bara och lyfter på tassen så kommer matte och hjälper mej. Du är inte tillräckligt smart Tintin.



Här väntar vi på matte, hon är ibland såå låångsaam. Ni ser ju på Tintin, han är klart skitnödig. Och mycket riktigt innan vi hann ut genom grinden hade han lagt en mäla på tomten. Han får skylla sig själv, sa matte, han har inte gjort nåt sen i går förmiddag. Inte ens i morse. Det hindrade honom inte från att göra det en gång till, i skogen.
Jag avhöll mej från dylika aktiviteter. Och varför gjorde inte du nåt då, undrar matte. Ja, det kan man ju undra.



Nog med skitprat. Det är två grejer som ska bort på den här bilden. Gissa vilka?
Inte så svårt om ni frågar mej, cykeln och skidorna, mattes förstås. Cyklar hon? Nej! Åker hon skidor? Nej!
Jag ska åka skidor, vilken dag som helst nu, och cykla ska jag till våren. säjer hon. Den står bra där den står.



Den här bilden är tagen för 1 år sedan, den 2 mars, matte hade precis köpt sin nya kamera. Det är ingen skillnad på idag. Det ser precis likadant ut. Solen skiner och mycket snö. Jag ser dessutom inte en dag äldre ut än då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0