Jag och Tintin busar i snön

Igår var det ju alla hjärtans dag, då skulle jag ju ha skrivit men matte tänkte inte heller på det, jag fick inte ens en kram. Idag snöar det samtidigt som solen skiner, nu ska vi ut och leka.



Släpp ut oss matte vi ska busa. Ska det vara så svårt, det är ju bara att öppna dörren vet ja.



Trängs inte Tintin! Jo, jag vill komma först. Du ser ut som en fladdermus, säjer matte.
Gör jag, alltid klankas det på mej!


 

Nu har jag övertaget minsann. Nej du, om du landar på mej så hugger jag underifrån.




Du ska inte tro att jag är rädd för dej, passa dej så att jag inte visar mina huggtänder,säjer jag
De kan ju inte vara mycket att ha, du börjar ju bli gammal.
Du ska få för att du sa gammal.



Nä, nu kör han igång med propellern, då får jag sticka huvet i snön en stund. Ruskigt!



Anfall är bästa försvar, vi är i alla fall överens om en sak, öronen är åt samma håll.
Här ser du ju inte klok ut, Tintin. Är det månne ditt rätta jag som skiner igenom.



Vadå gå in! Varför måste vi gå in när vi har så kul, det är alltid så, när man har som roligast kommer
matte och säjer att vi måste gå in. Vad ska hon göra nu då tro, åka och handla eller nåt annat tråkigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0