Soligt

Idag sken i alla fall solen, så idag satt vi ute och fikade, ja vi satt ju inte förstås, Cesar låg på en dyna och vi sprang omkring som yra höns, som matte sa. I helgen var vi i Ånnaboda, det var jättemycket folk där och många hade hundar med sej. Matte och husse tyckte att vi var jobbiga som bara skulle nosa hela tiden, Tintin fick de släpa på, han hade tungan hängande som en slips, det var löptikar, fast jag blir inte så knäpp av löptikar, jag nosar bara och så springer jag till nästa. Du blir visst lite knäpp när du träffar tikar även om de inte löper, säjer matte. Kommer du ihåg när vi träffade den där goldentiken som var så liten och söt, ni var lika gamla, förresten.
Då började du sprätta med bakbenen, det brukar du ju aldrig göra annars. Du såg lite löjlig ut faktiskt.
Jag tror inte att tiken tyckte att jag såg löjlig ut, matte är så okänslig ibland.



Här ligger jag på sängen och vilar mej, det är jobbigt att nosa. Hur ser du ut? undrar matte, vad har du för frisyr?
Hon ska jämt anmärka, jag tycker att jag är snygg jag.




Veckan efter jul såg det ut så här utanför husvagnen. Det är rätt mysigt att boa in sej i snön. Vi gillar att vara i husvagnen, men det är roligt att vara hemma också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0