Äntligen är matte hemma

Matte kom hem från Ånnaboda, äntligen. Jag har saknat henne så mycket så jag tuggade sönder ett foto av henne som låg på hennes skrivbord och så tuggade jag sönder en kartong. Du är knäpp sa matte, men jag älskar dej i alla fall, sa hon. Bra va! Matte säjer att hon har saknat oss men det kanske bara är som hon säjer, hon kanske njöt i fulla drag utan oss. Det vet ni väl att jag längtar efter er jämt, men lite skönt var det allt, säjer matte.



Här ligger jag och vilar mej, nallen är med för säkerhets skull. Du ligger ju mitt i vägen, säjer matte. Än sen då, du får väl kliva över, eller hur?



Och här ligger du i vägen, nu inser jag hur skönt jag hade det i Ånnaboda utan er, säjer matte.
Du ljuger, du grät dej säkert till sömns, säjer Tintin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0