Skogspromenader och andra promenader

Nu har vi varit hemma några dagar och det är ganska skönt, vi har gått i skogen och det är kul om inte matte ska plocka svamp, det gillar inte jag. Då letar jag upp närmaste stig och springer hem eller också står jag och hänger med huvet på ett och samma ställe tills matte får dåligt samvete och vi går hem. Därför brukar hon lämna oss hemma när hon ska plocka svamp. Ni är jättetråkiga att ha med i skogen, ni vill ju bara gå på stigar, säjer hon surt. I dag var hon i mormors skog och plockade och då var inte vi med. När hon kom hem så gick vi på promenad i skogen och det går bra bara hon inte börjar irra omkring och titta marken, då blir det inget kul.



Här är vi på promenad runt sjön i Ånnaboda, det går mycket folk just när bilden tas så jag får inte vara lös. Det är mest för att de kan bli rädda för mej.



Mira får springa lös, hon bryr sej inte om andra och ingen blir ju rädd för henne precis. Tintin måste vara kopplad för han har en benägenhet att springa fram och hälsa på alla eller ta en tur i skogen eller så. Här springer Mira en stund bredvid honom. Ibland sprang hon bredvid mej.



Här är det full fart på Mira, hon studsar som en boll, husse och jag har svårt för att hinna ifatt. Anki och Maude har god fart de också. Det är inte matte längst bak med rollatorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0