Igelkotten

Vi har igelkottar på våran tomt. Varför vet jag inte eftersom vi bor här, de verkar inte vara rädda för oss. Tintin tycker om att jaga dem, men det får han inte för matte. Jag råkade drägla på en och den fick fullt sjå att slicka sej ren. Matte försökte torka bort det men då stack hon sej på taggarna. Klent. Tintin blev stucken på tungan, är man så dum så man slickar på en igelkott får man skylla sej själv.



Den är så sööt, gullar matte. Så jäkla söt är den inte, tycker jag, den sticks ju. Och när vi kommer så rullar den ihop sej som en boll, men när matte pratar med en sån där gullröst då tittar den upp minsann. Ni ska vara snälla mot de här små liven, säjer matte. De har inte gjort er nåt. Ja jag är snäll, jag råkade bara drägla lite på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0