Tintin har badat

Matte tyckte att Tintin luktade hund så husse tog in honom i badkaret och skrubbade rent honom. Jag är ju hund skrek Tintin, då måste jag väl få lukta hund också. När han kom ut från badrummet såg han ut som ett får i pälsen.



Det är inte kul, jag ser ju inte glad ut, eller hur! Pälsen stod rakt ut och skyddade ingenting mot kylan, jag frös jättemycket, matte fick lägga ett täcke på mej på kvällen. Hoppas det dröjer länge till nästa gång. Hade hon inte gosat med mej så hade hon aldrig känt lukten och då hade jag klarat mej från bad. Och varför badade de inte Zetti då, den uppblåsta typen, som gick och småflina åt mej efteråt. Han tycker minsann att det är ännu tråkigare att bli badad, jag ska se om jag kan hitta på nåt bra. Pinka på honom är ju inte så lätt för mej, jag är ju så kort, kanske om han lägger sej ner ute. Ja, vi får väl se.



Hallå, vad snackar du om, jag är självrenande, det är därför jag slipper bada. Moster, jag tycker att Zetti också ska bada, säjer lilla V. Jag trodde vi var kompisar, säjer jag. Jag tycker att Tintin blev gullig med den där yviga pälsen, säjer V. Ja, håll ihop ni, jag vill inte se ut så där, det ser ju skämmigt ut ju. Lugn, säjer matte, det blir nog din tur också, oroa dej inte. Suck!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0