Gärdsmyg

Fortfarande fästingfritt, jag förstår inte hur såna där manicker funkar. Det kröp ett par på mej i morse, men det har inte suttit fast nån än. Matte ska vaccinera sej i fästingbussen när den kommer. Vi ska ju åka till Tomelilla i sommar och där finns det mycke fästingar. Idag gick vi på gärdet där vi såg svanen. Jag sprang ända längst bort innan jag kolla var matte var. Då hade hon gått tillbaks, och så ropa hon på mej. Det var säkert 4-5 fotbollsplaner till matte, jag galoppera hela vägen till matte och Tintin. Det var riktigt skönt att få sträcka ut som en häst över vidderna. Om Tintin var avundsjuk? Vi har liksom olika intressen, han hade nosen i backen hela tiden så han märkte inte ens att jag var borta. Han brukar alltid rusa runt som en idiot på tomten när vi kommer hem, så det går ingen nöd på honom.



Han får vara lös på gärdet han också med kopplet slängande efter sej. Han fattar inte riktigt att han
är lös då.



Det är inte så stor skillnad på hundar och katter, sätt lite prickar på mej, så ser jag ut som en gepard eller nåt.
Visserligen lite främmande på våra breddgrader men i alla fall.
Nu ska matte börja packa, vi ska åka till Ånnaboda, det är städdag imorron. Husse ska till London i helgen. Vi tar inte med oss datorn, vi har inte tid med den.  Vi ska jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0