Vi fick inte träffa Loppan

Hej, idag har det varit städning nere vid bryggan, Loppan var där sa matte. Loppan är en bordercollietik. Jag hade velat vara där men matte tyckte inte att vi skulle ränna omkring och vara i vägen. Har ni hört, skulle vi vara i vägen, Loppan då, hon var minsann inte i vägen. Tintin kan ju inte hålla sig kvar hos oss hela tiden och du springer ju bara ner i vattnet, säjer hon. Dessutom skulle ni ha nosat Loppan där bak hela tiden, det är ju inte så trevligt för henne. Du kan väl inte veta vad som är trevligt för oss hundar heller, kan du, va?



Här är vi på altanen och begrundar vårt öde, det borde ju finnas en hundombudsman som kan ta tillvara ens intressen. Vilka intressen skulle det vara då, frågar matte. Ja, men tikar så klart! När det finns möjlighet att träffa dem så borde man ju få göra det, eller hur? Jaha, så jag skulle ha gått hem och hämtat er och så hade ni sprungit omkring och jagat den stackars Loppan. Stackars och stackars, det är inte ofta hon får träffa en sån snygging som jag.

Nu har vi precis ätit, husse är i Ånnaboda, han ska snickra lite där. Matte sitter i solen på altanen och latar sej.
Det är skönt när hon inte hänger över axeln hela tiden. I morron är det Mors dag, min mamma hette Dfrgy's Kajsa, hon finns inte mer, Tintins mamma heter Hovrikets Queen Bouvet. Fast vi firar matte förstås. Det gäller ju att hålla sej väl med den som föder en, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0