Trädgårdstisdag

Idag har mormor flyttat ut till landet, matte hjälpte henne. Och så har matte jobbat i växthuset, hon har planterat tomater, gurka och paprika. Husse kommer hem i morron, det är skönt för matte tycker att det är lite slitigt att gå alla dygnets promenader med oss. Jag hinner ingenting, gnäller hon. Ibland skulle det vara skönt att ha en hund som man kunde bära omkring i en väska, säjer hon. Knäppismatte. Hon som tycker att även chihuahua ska röra på sej själva och inte bäras omkring som dockor. Eller ha kläder på sej, små skinnjackor, spetsblusar, mössor och t o m skor. Tänk om jag skulle gå omkring i sånt, ha! Visserligen ska matte köpa regnvästar till oss, men det är en annan sak, och för hundar som är frusna finns det varmare västar och så finns det gummiskor som man kan ha om man skadat tassen. I och för sej, om matte köper ett sånt där halsband med diamanter på så säjer jag inte nej.



Här är jag ute i terrängen och bökar omkring. Kom ner därifrån, säjer matte, det är ju massor med slånbärstaggar där, dessutom finns det ormar där. Jag känner inga taggar, jag ser inga ormar, jag är ju smidig som en katt ju. Nu har vi fikat, vi var faktiskti inne och fikade idag, men nu ska vi gå ut och plantera purjolök som matte köpt. Det såg ut som gräs så jag tänkte ta ett bett, Neeej, skriker hon då. Det är väl inget att hetsa upp sej för, tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0