Matte föll som en fura

Matte ramlade igår eftermiddag efter städningen, när vi var ute och gick. Som vanligt så snubblade hon på en rot.
Till en början hade hon lite ont i axeln och en hand, men i dag har hon ont i bäckenet, säjer hon. Hon ramla för några år sen och slog sej illa och varje gång hon ramlar efter det så kommer det onda tillbaka. Mest synd om oss för nu kan hon inte gå några långpromenader på ett tag. Det går över säjer hon, jag ska ju spela golf på söndag, då måste man ju gå i flera timmar. Matte gick och la sej kl 9 redan. Jag är lite piggare, jag har suttit och spanat i fönstret på Anders tomt, där håller de på å grejar. Och så var Emil där, schäfern. Spännande värre.
Det blir ingen bild nu, matte har som sagt gått och lagt sej, hon brukar hjälpa mej med det.  Jag tror att jag också går och lägger mej nu, Tintin sover redan, det hörs tydligt, han drömmer nåt.



Hoppsan, där dök det upp en bild, konstigt! Det är jag när jag äter frukost. Om matte hade hängt över axeln så hade hon sagt att det där är ju hennes frukost. Förresten vem gillar keso, äpple, kanel och mussli eller vad det heter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0