I Ånnaboda

Hejsan, idag är det bara 7 månader kvar till julafton, tiden går fort. I går la husse in mattan i förtältet och ställde in alla möbler, nu fattas bara bordet. Det är skönt att ligga på mattan istället för det halkiga golvet. Vi ska snart ut och gå med matte, kanske går vi runt sjön, jag vet inte riktigt, vi får se vart matte för oss.



Medan matte åt frukost, väldigt långsamt tyckte jag, så satt vi och tittade längtansfullt ut genom fönstret. Men herre gud, jag ska väl få äta frukost utan att behöva stressa, gnäller hon. Jag ska påminna henne nästa gång jag inte äter på en gång. Ät nu, ät nu, tjatar hon.



Vi samsas så bra, Tintin blir inte alls irriterad när jag hänger över honom så här. Nu börjar matte visst bli klar så vi kan gå ut nån gång, vädret är ju strålande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0