Hundfritt

Jaha, då har vi lämnat våra älsklingar på Härkeberga, och som Zetti skrev, så tar vi med oss datorn till Sälen.
De blev glada när de kom till Härkeberga, Tintin skrek som en stucken gris av glädje. De rusade somvanligt direkt in i boxen och ut i rastgården. Det kommer säkert att gå bra även om vi, matte och husse kommer att sakna de.



Det är inte lätt att hitta bilder på husse och matte tillsammans men här är vi på en bild från 2008, taget i Sälen passande nog. Zetti återkommer med skriverierna på söndag, om han inte lyckas få tag i en dator innan dess. Han är nog väldigt bekymrad nu, men han har nog hemskt mycket tokerier att berätta när han kommer tillbaka. Som den gången som filten fastnade i luckan, eftersom han alltid ska släpa den ut och in, då kunde de inte komma in igen. Som tur var var det inte kallt ute då. Han är en riktig strulpelle den där Zetti. Vi sa till föreståndaren att de får nita fast täckena i bädden så att han inte kan dra ut de i rastgården.

Nej nu drar vi till Sälen, ha det så bra så länge.

Kommentarer
Postat av: Zetti

Zetti här, tänkte bara tala om hur roligt vi har det här. Igår sken solen hela dagen och det var jätteskönt. Personalen trodde att jag hade fått en knäpp när de upptäckte att jag lekte vilt alldeles själv ute i snön (Tintin var ju upptagen med att lukta på ALLA spår i snön). Först så fattade de ingenting men sen kom de på att jag ju höll på o jagade den där gråa hunden som rörde sig över snön hela tiden. (Skugga kallade dom honom) Den såg nästan ut som jag ibland, han hoppade o sprang likadant iaf. Jag försökte skälla ut honom men det hjälpte inte, då försökte jag hoppa på honom men han bara hoppade tillbaka. Tillslut så försökte jag gräva upp(eller ner) honom men ingenting fungerade, trots att jag försökte i nästan en timme...

Hmm idag är han inte här och inte solen heller, det är lite trist men jag hittar nog på någonting annat att roa mig med. Kanske skall testa hur många leksaker jag kan bära ut i rastgården innan lunch? Blöta nosar o viftande svansar ifrån Zetti och Tintin!

2010-03-11 @ 11:07:41
URL: http://harkebergahundhotell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0