Struliga husse

I förrgår fick vi minsann vänta på husse när vi skulle ut. Först försöker han att sätta på sej regnbyxorna fast han har skorna på sej. Sen tog det en evig tid innan han fick av sej dem.



Sen av med skorna och på med brallerna och sen på med skorna igen. Suck. Här håller jag koll så att det går rätt till.



Tintin tappar tålamodet och börjar försöka förnedra sej på mej, men då säjer jag ifrån. Basta!



Zzzzzzzzzz. Är han inte klar snart, nu slår han snart mattes rekord.  Nå, efter mycket om och men så kom vi iväg på promenad, det var verkligen på tiden.



Nu är vi hemma igen, lite blöta efter regnet och trötta, vi vilar ut i våran soffa. Det är väl inte eran soffa heller, säjer husse. Jaså, det trodde vi.

Idag på förmiddagen så var det sol hela tiden som vi var ute, jag älskar när det är sol, det blir så mycket mysiga skuggor då. I eftermiddag ska matte åka till barnbarnen med påskägg, för vi ska ju åka till husvagnen och vara där i påsk. Vi skulle ju kunna skicka med nåt i påskäggen, nåt tuggben eller nåt. De vill väl inte ha era tuggben, det är ju bara för hundar, säjer matte. Hon kan väl inte veta att de inte vill ha det. Hon har väl inte frågat dem. "Vill ni ha tuggben från Zetti och Tintin?" Det skulle ju kunna bli en överraskning. Ja, det skulle säkert bli en överraskning, säjer matte. Det vet vi väl, säjer jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0