Påskfjädrar

Hej alla påskkärringar och gubbar! Idag har vi fikat ute för första gången i vår, trappen där matte brukar sitta var fri från snö. Hon har satt påskfjädrar i ett visset jättenattljus, (jag vet vad det heter för det har matte sagt) hon är så piffig den där matte.



Kolla matte, va är de där för nåt, undrar Tintin. Såg du inte när jag satte upp dem, frågar matte. Nej, jag höll på att nosa under altan, jag kanske kan nosa upp en grävling till.



Jag springer lite på sidan, den ser ju inte alldeles ofarlig ut. Vi ska ju inte vara hemma i påsk så vi har inte påskpyntat inne, det är lite synd för jag tycker om att suga på fjädrar och bära omkring kycklingar och harar.
Hon har ju påskat till det i husvagnen, det är ju för väl det.



Får inte jag nå fika, undrar Tintin. Du har ju precis fått, säger matte. Jag har inte märkt nåt. Nej det är ju inte så konstigt du svalde den ju hel. Du tuggar ju inte ens. Jag tror i allafall inte att jag har fått nåt. Titta på Zetti han tuggar ju på nåt. Ja, han äter saktare än du, du är så glupsk. Man kan inte får mer bara för att man äter fort heller. Ja, jag har som sagt va inte fått nått i alla fall.



Gu, va de tjafsar, jag vill gå in nu, så de så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0