Sötkort och våldsam lek i snön

Hej igen, nu är vi hemma. Det var snöoväder hela dagen igår och det är inget kul att visa bilder på när det snöar längre, men matte tog ett sötkort på mej, tycker hon iallafall.



Jag tycker att du är gullig på den här bilden, säjer hon. Ja, jag vet ju inte jag.
Idag gick matte upp med tuppen, (husse alltså) för hon skulle på mammografi, hon kom hem kl 9 och då änlligen fick vi mat, vi brukar få kl 8. Ja, men idag gick det inte för jag var inte hemma då, snäser matte. Det var iallafall gott att få mat. Matte har köpt två konstiga plastlådor att ha vår mat i. Nää guu va fula, sa hon när hon ställt upp dem. Dessutom kan vi lätt själva lyfta på locken och ta för oss. Du får ha dem i snickarbon, sa hon till husse. Jag får köpa nåt annat.



Här är det aktion, Tintin är bakom han syns inte.



Här ser vi lika farliga ut båda två.



Nu du Tintin här kommer jag i full fart. Din sista potatis är satt.



Kolla in övertaget, mina öron är så långa så att jag kan flyga med dem. Nu undrar ni om det bara är jag som
har övertaget.



Här fick han mej, men jag vill inte visa nederlaget framifrån för då syns skammens bleka rodnad i bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0