Slappar i husvagnen



Va! Va är det som händer? Här ligger man och sover så gott och så kommer hon med kameran och stör. Vi är i Ånnaboda med matte, husse har badtunnekväll i kväll och matte vill inte vara hemma då. Det är några gubbar hemikring som träffas och äter gott, badar badtunna och dricker öl.
Vi har varit på flera promenader, det går fortfarande inte att gå någon annanstans än på vägen så det blir ganska långtråkigt, för matte i alla fall, hon vill gärna gå i skogen. Men vi vill gå där det luktar godast och det gör det efter vägen, så vi klagar inte. Snön har smält bort från vägarna mellan husvagnarna och det är ju bra, annars är det för halt. De stora snöhögarna har också blivit mindre, bara från det vi kom igår är det stor skillnad. Jag ligger här i sängen och brer ut mej, Tintin sover och matte läser, det är fridfullt som i kyrkan. Nu har jag aldrig varit i en kyrka så jag vet inte och matte säjer att det är inte så värst fridfullt där, det ekar för mycket.
Vi var ute en stund med matte utanför husvagnen men vi ville in, det är jätteblött utanför, men solen skiner och matte tyckte att vi skulle ha sol på oss, det är bra för er. Ja, ja men nu vill jag sova en stund till, väck mej när det är dags för mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0