Inga vårkänslor ännu

Hej igen, idag är det i alla fall soligt på förmiddagen men nu börjar det att snöa så smått. Så här ser det ut framför vårt hus, all snö rasade ju ner från taket.



Husse har skottat gångar till gäststugan och snickarbon. Det är tur att ingen var under när det rasade.
På baksidan ligger snön kvar på taket, det är tjockt med is och tungt, vi får se om altanen håller.



Vi kan inte gå i skogen om inte matte pulsar före och gör stigar, men jag tror inte att hon har lust med det. Jag kan ju kanske gå före men Tintin med sina korta ben skulle inte komma nånstans. Jag skulle upp på snövallen och ut i snön och göra mina större behov, men jag hamnade i en grop så matte fick hjälpa till att dra loss mej. Otäckt var det. Dessutom kom det en stor lastbil på vår lilla väg, vi fick klättra upp i snövallen alla tre. Vi hade inte ens lust att busa på tomten, snön är för djup.




Jag bara stod där och tittade, vi hade ingen lust att hoppa omkring i snön idag. till slut ropade matte på oss och då blev det race minsann.



Skönt att komma inomhus, matte ska tända en brasa och då tycker jag det är skönt att ligga alldeles nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0