Andra hundar och ett jätteben

Idag var matte borta två gånger, första gången nästan 4 timmar och andra gången, på Tuvas kalas, var hon borta 2 och en halv timme. Vi hade inte gjort nåt dumt nån av gångerna, hon var så förvånad. Precis när vi hade kommit in från promenaden i morse, fick vi se den där Golden gå förbi, han gästspelar här i två veckor. Det var ju synd att vi inte mötte honom när vi var ute. Både Tintin och jag håller på att gruffa och pipa och springa från det ena fönstret till det andra. Lugna ner er, säger matte, har ni inte sett en hund förut. Hon fattar ingenting, vi tänker ju på hur kul vi skulle kunna ha om vi fick träffa honom.
Likadant var det på eftermiddan, då gick det en annan liten sak förbi, nån spets av nåt slag, precis när vi hade kommit in. Nu blev det liv igen. Men vi kan väl inte stå ute och vänta tills det kommer en hund, då kanske det inte kommer nån på flera timmar, säger matte. Hon har noll fantasi, tycker jag. Det ska bli skönt när det blir sommar, så vi kan vara ute hela tiden på tomten och hålla koll på alla hundar som går förbi.



Det här stora benet fick jag av Regine och Craig. Tintin fick också ett jätteben, men han har redan tuggat en lång stund på sitt. Husse var tvungen att ta bort det, han kan ju inte gnaga upp hela benet på en gång. Nu fick inte Tintin ett lika stort men för hans storlek så var det stort. Tintin är ganska avundsjuk nu, det syns på bilden.
Jag gnager inte på mitt, jag går bara omkring och visar alla mitt fina ben. Tråkiga matte tog undan mitt ben också. Hon är rädd att Tintin ska försöka stjäla mitt ben och då blir det bråk och det vill inte matte. Suck!
Det är inget att sucka för, säger hon, ni får gnaga mer imorron. Och vad ska vi göra tills dess?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0