Lek i snön

Hej, idag kom Melinda och Elina till oss, de kom tidigt, vi undrade varför matte var uppe lika tidigt som husse. Det hör inte till vanligheterna precis. Louisa kom inte, hon skulle vara med kompisen, det förstår man ju, hon fyller ju snart 13 år. Jag får ta och prata allvar med henne, skojade matte. Vi har varit på promenad i solen, och lekt på tomten, fikat och lekt igen och ändå är inte klockan 11 än.



Nu är snögubben ännu smalare, idag kanske den försvinner helt. Flickorna kan också gå på skaren.



Här leker vi på snöhögen, titta hit, ropade matte, men det gjorde vi inte, vi var så upptagna av leken. Dessutom är det tråkigt med den där kameran hela tiden, så vi bojkottade matte.



Den här bilden har Melinda som är 11 år tagit på mej, jag låg här och gottade mej i sängen när hon kom med kameran. Värst vad du var villig att bli fotad då, gnällde matte, när jag ska fota får jag minsann tjata. Man ska ju vara snäll mot barn, det har du ju själv sagt, säjer jag då. Dessutom är det mer spännande att titta på vad flickorna gör än att titta på matte, henne ser man ju till leda varenda dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0