Gäsp!

Matte har skjutsat hem Lill-husse, han hade lånat bilen av matte. Vi blev jätteglada när matte kom tillbaka, man vet ju aldrig, hon kanske sticker iväg till Sälen igen och glömmer att lämna oss i Härkeberga. Det känns som om hon har varit borta länge. Men herreguud, jag har ju bara varit borta en timme, nu får ni väl skärpa er, säger hon. Nu ska vi fika, det är mysigt. När vi gick på promenad på eftermiddagen så gick vi förbi en bil med två rottisar i. Den ena kastade sej mot rutan och skällde, men jag visade honom hur man ska uppföra sej, så jag bara tittade på honom och så gick vi vidare. Då blev han allt snopen. Tur att de inte var utanför bilen, sa matte.  Så här trött var jag när vi kom hem igår. Jag sov som en stock i två timmar, sen var allt som vanligt igen. Matte tycker att jag har ovanligt långa ben på den här bilden. Hon har inte sett mej på en vecka jag har väl vuxit, vi har fått bra mat. Nu är fikat framdukat.                                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0