Tomt i huset

Nu har tjejerna åkt hem, Louisa var med och hämtade, det var kul att träffa henne också. I morgon fyller Tuva 6 år då ska matte och husse på kalas.  Nu är vi faktiskt ganska trötta efter allt stoj under dagen, vi har ätit kvällsmat och nu ligger vi och vilar oss innan det är dags att gå ut igen.
Igår blev matte sur, hon blev inte arg, utan riktigt sur på oss. När hon kom hem från affären så låg min stora matsäck på hallgolvet uppgnagd. Vi gick undan, matte gissade nog att det var jag som släpat säcken dit. Tintin orkar nog inte. När klockan blev 5 så satt han som vanligt och tiggde mat. Matte kände på magen på honom och till slut fick han mat, hon hällde upp mat åt mej också, hon mumlade nåt om att det inte var så mycket taget från säcken. Jag åt upp alltihop. Du kanske inte hann äta nåt, sa matte. Det kan hon ju få tro. Och kan ni tänka er! Vi fick inget till fika. Vi bara tittade på varann. Onödigt hårt straff tycker jag.



Idag däremot fick vi jättemycket fika. Nä, nu vill jag sova på maten en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0