Nu ska vi snart åka igen

Igår vilade jag mej hela dan, efter långpromenaden låg jag och sov länge tills mormor kom. Då passade Tintin på att skriva lite. Igår kväll kom Jan, Marie, Viktor och Tuva och hälsade på. De fick också rabarberpaj, men inte vi.
Vad ni gnäller om rabarberpaj, ni tycker ju inte om rabarber ens, säjer matte. Det vet vi inte vi har inte smakat.
Idag åker vi till Ånnaboda med matte. Husse kommer imorron. Hon har klippt mej i ansiktet, alltså pälsen. Dessutom har hon klippt bort mitt fina pipskägg.



På den här bilden så är jag inte klippt, vi höll på att titta på nåt på Carl-Åkes tomt när matte smög fram bakom äppelträdet och fota oss. Egentligen vet ju inte vi vad det är för manick som matte smyger omkring med och som klickar. Det är faktiskt lite obehagligt.



Kolla va lömsk han ser ut, matte kommer ju så nära med kameran så det är bäst att anlägga ett försvar. Han ser nästan ut som om han tänkte lyfta på överläppen och visa gaddarna. Annars har det inte hänt nåt särskilt ännu. Matte har packat våran väska så vi vet att vi ska få följa med, så det känns lugnt. Det är Classic Motor i Ånnaboda i helgen. Massor med gamla bilar och bildelar och loppis. Och så brukar det komma massa hundar också som man kan kolla på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0