Klåda

Idag har matte gjort allt för att lindra min klåda, hon har spolat i snoppen (jag har inflammation där ibland), hon har borstat och kammat mej, kollat och rengjort öronen och tittat på huden med förstoringsglas som de gör på djursjukhuset för att upptäcka löss och skabb och sånt äckelstyg. Men vi har kollat löss och skabb hos veterinären förra året och året före det och det har inte varit nåt sånt. Då trodde matte och husse att det var fästinghalsbandet, så de vågade inte ta på mej det i år. Men så fort det blev maj så började jag klia mej igen och så fick jag massor med fästingar istället. Så nu har de droppat Frontline i nacken så nu har fästingarna i allafall slutat sätta sej fast och de som gör det dör. Blir det inte bra nu så måste vi åka till djursjukhuset igen, jag kanske är pollenallergiker, eller gräsallergiker eller nåt, vad vet jag. Jag är faktiskt bara en hund.



Här ligger jag i gräset och har det skönt.



Här kliar jag mej och så håller det på hela tiden. Stackare säjer matte, kan det vara myggbett tro? Nej Frontline ska ju skydda mot det också. Tintin kliar sej ju inte.



Vad jag gör här vet vi inte riktigt, jag tror att jag försöker sparka till kameran, för matte försöker leka med mej med såna där barnsliga ljud som hon brukar hålla på med, i och för sej kul, men barnsligt, jag är väl ingen valp heller. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0