Livet från min sida

I morse var det vägjobbare utanför så jag kunde inte sova medans matte läste tidningen så jag gick ner och la mej på min väntefilt. Då kom matte äntligen och gav mig mat, jag behöver inte ha nån ostskiva först som Zetti behöver. Ja nu fatta ni att det är jag som skriver idag, jag har egentligen inte tid med sånt här eftersom jag är fullt upptagen med att smyga omkring i buskarna och leta efter spännande grejer eller stå i granskogen och titta på grannarna eller kila över till Carl-Åke och rota i deras gamla tvättstuga. Där fanns det spännande saker, Carl-Åke fick nästan inte ut mej därifrån. Det var husse som skulle hålla uppsikt över mej medans matte satt vid datorn. Men det glömde han bort, han stod och prata med Tord och sen tog han cykeln och skulle cykla ner till bryggan, när Carl-Åke kom med mej. Man kan tydligen inte låta husse ta ansvaret, gnällde matte.



Matte åt frukost ute på altanen, jag fick inte smaka som vanligt trots att jag satt troget och stirra på henne hela tiden. Sen gick vi på långpromenad i värmen och jag höll på att dö av törst. Man ska väl inte behöva ha med en flaska vatten för en timmes promenad heller, sa matte. Nej, men det fanns inga pölar att dricka ur efter vägen.
Snart kommer mormor på besök, det är alltid roligt när det kommer nån, jag tycker att alla som går förbi ska komma in och hälsa på oss och ta en fika med matte, det skulle väl vara skoj. Jag gillar folk, speciellt när de stoppar händerna i fickorna, för då tror jag att de ska ta upp nåt gott till mej.
Nämen, nu kom mormor, jag har inte tid längre. Hej så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0