Snart semester

Hej igen, nu är det bara sex dagar kvar tills matte och husse ska åka och hälsa på mattes syster och lilla V, då ska vi vara på Härkeberga som vanligt, det ska bli kul tycker jag. Nu vet ju jag inte om att vi ska dit eftersom jag är en hund men när vi är på väg dit så kommer jag att känna igen mej, och då kommer jag att gäspa högt, för det gör jag vart vi än åker. När vi närmar oss så gäspar jag och då säjer matte och husse, nu känner han igen sig. Det är klart jag känner igen mej om vi har åkt hit eller dit massor av gånger. Annars är allt som det ska förutom att jag har fått klåda igen, men inte så mycket som förra året. I år fick jag inget fästinghalsband så jag har inte haft nån klåda alls i år. Men så har jag ju haft några fästingar, så det kanske är det som kliar, vad vet jag.
Matte tror att jag är allergisk mot pollen. Vi ska lämna in dig så får de göra en utredning, säjer hon. Vart då lämna in? Man lämnar väl inte bara in mej nånstans. Till djursjukhuset så klart, säjer hon. Jaha, du menar så!



Matte har inte klippt mina tofsar framför ögonen än, men hon får väl eld i baken lagom tills vi ska åka. Då ska klorna klippas, öronen rengöras, snoppen och baken tvättas, pälsen kammas och borstas. Då blir det stressigt ska jag säja.
Ikväll kommer två av mattes söner med familjer på besök, då ska matte göra rabarberpaj. Då hoppas jag att vi får smaka. Nu ska hon göra sej i ordning hon ska träffa doktorn halv 2, en doktor Muhammed.
Det låter lovande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0