Lite överallt på tomten

Idag har matte sprungit omkring och fotat blommor på tomten och så tog hon kort på Anders hus som de håller på att bygga och så tog hon på mej förstås.



Matte tar så konstiga bilder, ser ni påsen som sitter på humlans ben, den är sprängfylld med nektar, man undrar ju hur den kan flyga med dem. Den har ju en på andra benet också.



Här nosar jag på grodan som ligger på bänken, den har Maude gjort. Han ligger där och solar vare sej det är sol eller inte.



Så ser Anders nya hus ut. Det ska bli falurött.



Vad gömmer du dej där för, frågar matte. Det finns ju ingen skugga på hela tomten ju, gnäller jag. Det finns det väl, men den där är närmast mej, du är en riktig mattegris, säjer hon. Ha, jag kan mycket väl gå nån annanstans men jag ville ligga just här. Det är så varmt så vi orkar nästan inte gå på promenad. På förmiddagen så gick vi med matte i skogen och plockade svamp, hur kul är de? Hon fick plocka massor med fästingar som kröp omkring på oss, hon klämde ihjäl varenda en. Ja säjer matte, det finns gränser för hur djurvänlig man får vara.

Kommentarer
Postat av: Paradiset

Hej Zetti. om du kysser grodan, så kanske du träffar din drömprinsessa i midsommar. Många soliga hej från Paradiset. PS. Hälsa alla andra och välkommen i Midsommar. D.S.

2010-06-23 @ 16:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0